VBs børnepolitik vedtaget af bestyrelsen

12. februar 2024 kl. 10:47
Børnepolitik

Vemmelev Boldklubs Børnepolitik

Regel og retningslinje

Politik for omklædning

før og efter fodbold

Retningslinje: Omklædning før og efter fodbold

Klubbens bestyrelse opfordrer til omklædning i klubben før og efter fodbold. Det styrker fællesskabet og bidrager til at børn får et naturligt forhold til det at klæde om sammen med andre.

Drenge og piger klæder altid om hver for sig

Trænere/ledere bader aldrig sammen med børnene, dette er også gældende for forældrene

Det prioriteres, at der vil være en voksen der venter udenfor, mens børn klæder om og bader.

politik for krænkelser

Retningslinje:

Klubben tager i særligt grove tilfælde, som mistanke om forsømmelser, vold, seksuelle krænkelser eller lignende ansvar for at underrette relevante myndigheder, hvis situationen kræver det. Disse henvendelser skal rettet til og den børne- og ungdomsansvarlige i klubben, der også vil sørge for at tage ansvar for en evt. sag.

Politik for børneattest

Retningslinje:

Denne søges af klubbens sportschef, ved opstart af træning.

Det ligger hos cheftræner at meddele klubben hvis der er en ny der begynder.

Attest søges på alle træner der har med børen / ungdoms spiller at gøre optil 15 år.

Attest søges hvert år, dato indføres i kluboffice af klubbens sportschef

Politik for trænerkontrakt

Retningslinje:

Kontrakt oprettes af klubbens sportschef ved kendskab til ny træner, info kommer fra cheftræner på årgangen, eller via dialog med klubbens sportschef.

Ved underskrivelse af denne udleveres der nøgle & brik samt klub træner dragt

Alle opgaver vedr. dette udføres af klubbens sportschef

Kim Holm

Politik for rygning, rusmidler, indtagelse af alkohol

Retningslinje:

Klubbens bestyrelse opfordrer til flg.

Ryge & alkoholpolitik i VB

Vi som bestyrelsen vil gerne bede om jeres hjælp til vi alle løfter vores klub internt såvel eksternt.

Der må ikke ryges eller nydes alkohol / rusmidler, i og omkring vores børne & ungdoms spiller, heller ikke når man er på anlægget eller uden til stævne & kampe.

Der må ikke ryges eller nydes alkohol / rusmidler på anlægget, såvel græs & kunstbanen.

-       skulle der være behov for at ryge! Gøres dette ved at trække sig fra spillerne & banerne. Her kan området omkring omkl. Nr. 6 & 7 være en mulighed, hertil er der askebægre opsat på væggen, til samme behov.

-       Skulle der være behov for at drikke en enkelt øl med senior spillerne, fra træner teamet. bør dette indtages ved / omkring omkl. Nr. 6 & 7 eller i omklædningen.

Vi vil også gerne at I som træner team, opfordre forældrene til at overholde dette. Da vi som bestyrelsen ikke mener det hører sig til i og omkring klubbens medlemmer eller sporten.

Jimmy Mundt

Politik for brug af mobiltelefoner.

Retningslinje:

Klubbens bestyrelse henviser til at man ser børnenes træning samt kampe og så vidt muligt undlader at bruge mobiltelefoner på græsbanerne.

Jimmy Mundt

Politik for retningslinjer, for forældre, ved kampe.

Retningslinje:

Klubbens bestyrelse opfordrer til at tilskuere lader børnene selv tage deres egne beslutninger, og undlader at komme med tilråb som ”skyd” ”aflever” osv. Men derimod er med til at lave den gode stemning til kampene.